035-528 83 77 tens@euroceptpharma.com

TENS apparaat

Mijn TENS apparaat gaat direct weer uit na het aanzetten, waar kan dit aan liggen?
    • Controleer of de batterij is opgeladen.
    • Controleer of de oplaadkabel werkt.
    • Controleer of alle elektroden op de huid zijn geplakt en ook goed contact maken met de huid.
    • Controleer of de kabel(s) goed zijn aangesloten.
    • Controleer als u de kabel in het linker kanaal heeft, u ook de knopjes aan de linkerkant gebruikt om de stroom te vermeerderen.

    Meestal zal bovenstaande het probleem oplossen. Houdt het probleem echter aan? Vernieuw dan de elektroden en/of de kabels. Of vervang de oplaadbare batterij door een niet oplaadbare batterij.

    Verhelpt bovenstaande het probleem niet, neem dan contact op met de Customer Service van Eurocept Xytron Medical via tens@euroceptpharma.com of 035-5288377.

Mijn TENS apparaat heeft een kabeltje met een rood en zwart pinnetje. Waar moet ik op letten in het gebruik hiervan?

Het maakt niet uit waar u de elektrode plakt die verbonden is met het rode pinnetje of het zwarte pinnetje van de kabel. Dit heeft geen verschil in werking.

Hoe vaak moet ik mijn TENS apparaat/batterij opladen?

Dit is afhankelijk van meerdere factoren, zoals stimulatieduur, met welke intensiteit u stimuleert en of u met 2 of 4 elektroden stimuleert.

Over het algemeen laden de gebruikers het BlueTENS apparaat of de oplaadbare batterij dagelijks op, zodat het TENS apparaat naar behoefte kan worden ingezet.

Ik wil een ander TENS apparaat, kan dat?

Indien u wilt wisselen van TENS apparaat bent u afhankelijk van de voorwaarden van uw zorgverzekeraar.

Ik ben mijn TENS apparaat kwijt, wat nu?

Als gebruiker van een Eurocept Xytron Medical TENS apparaat bent u verantwoordelijk voor dit apparaat. Mocht u het TENS apparaat kwijt zijn geraakt dan kunt u informeren bij uw WA verzekering (Wettelijke Aansprakelijkheid) of zij dit vergoeden. Vervolgens kunt u contact opnemen met de Customer Service van Eurocept Xytron Medical via tens@euroceptpharma.com of u kunt bellen met 035-5288377. Zij zullen u een nieuw TENS apparaat met een factuur opsturen. Deze factuur dient u eerst te betalen aan Eurocept Xytron Medical waarna u deze factuur bij uw WA verzekering in kunt dienen. In de meeste gevallen zal uw zorgverzekeraar het reeds betaalde bedrag aan u uitkeren.

Navigeer naar

Gebruik van TENS

Elektroden

TENS apparaat

BlueTENS vragen

BlueTENS App

Bytech TENS vragen

Multi-TENS vragen

Vergoeding van TENS

Alleen materiaal bestellen?

Is uw vraag niet beantwoord? Dan kunt met uw vragen over de TENS behandeling of over het TENS apparaat in de proefperiode (twee-vier weken) terecht bij uw zorgprofessional. Na de proefperiode kan men voor vragen over het TENS apparaat terecht bij Customer Service via tens@euroceptpharma.com of  035 – 52 88 377. Voor medisch inhoudelijke vragen kunt u terecht bij uw zorgprofessional.